Fri fraktFri frakt (inrikes) med Post Nord till brevlåda på alla beställningar med ordervärde 500kr. Spårbar frakt till ditt Post Nord ombud är fraktfritt vid ordervärde 4000kr. Annars kostar det 95kr. Det finns även möjlighet att hämta upp din beställning i vår ateljé i Midsommarkransen i Hägersten. Då bokar du en passande tid (vardagar) med oss. Se alla fraktalternativ i kassan! Leveranstid inrikes: 1-2 veckor Vi har en standardleveranstid på ca 1-2 veckor (men det kan även gå på några få dagar, det beror på vilket smycke du beställer). Vi tillverkar ditt smycke efter beställning, men några modeller kan finnas påbörjade och kan då tillverkas snabbare. Det snabbaste fraktalternativet är spårbar frakt till Post Nord ombud eller kom och hämta i Midsommarkransen! Vi är kända för att vara snabba och kunna tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan (när du avslutar ditt köp) om du önskar snabbleverans eller om du har ett viktigt datum att passa! Ring 08-55110871 eller mejla oss info@familjesmycken.se eller kotakta oss på sociala medier om du vill få säkert besked om vi hinner med en snabborder! Har du frågor angående din leverans så går det bra att mejla oss på info@familjesmycken.se eller kontakta oss på Facebook eller Instagram. Önskar du prata med oss så finns vi på telefon: 08-55110871 Säkrast nås vi på vardagar mellan kl 9.00-15.30. Helger och röda dagar har vi stängt. Leveranstid utrikes: ca 2-3 veckor Tillverkningstid för ordrar som ska till utlandet är ca 2-3veckor och sedan tillkommer tid för postgång i respektive land. Nöjd kund garantiVi har nöjd kundgaranti! När du handlar från Familjesmycken kan du lita på att du får ett välgjort smycke av hög kvalitet. Vi garanterar egen design och egen tillverkning av alla våra smycken. Är du trots allt missnöjd med kvaliteten på ditt smycke, så ska du inte tveka att höra av dig! Det är viktigt för oss att du blir nöjd. Kontakta oss på 08-55110871 eller mejla till info@familjesmycken.se så tar vi det vidare därifrån. Bilder i sociala medierVi älskar att visa upp de fina smycken, som blir till här i vår verkstad, i våra sociala medier! Bilderna där bildar ett fotogalleri som ger en bredare bild av vårt sortiment och är inspirerande att titta på. Vi hoppas att du också tycker att det är trevligt! Om du INTE vill att ditt smycke ska visas - var snäll och meddela oss på info@familjesmycken.se så ska vi undvika det (går bra att skriva i meddelanderutan i beställningen också). Om du bara vill att vi hemlighåller det fram till ett visst datum - skriv det - så tar vi hänsyn till det.
Villkor - det finstiltaFöljande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Familjesmycken.se när du handlar över nätet: Leveranstiden Alla våra smycken är beställningsvaror - dvs. inget ligger färdigt utan de är tillverkade för hand för just dig och därför tar det lite tid att tillverka ditt smycke. Men vi är kända för att vara snabba och kunna tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan om du önskar snabbleverans, eller ring eller mejla oss. Vi har dock några produkter som har längre leveranstid (bl.a Specialbeställning, Minnen av guld och Memories) och detta står tydligt angivet på produktsidorna för dessa smycken. Leveranstiden gäller med reservation för slutförsäljning (av t ex kedjor). Vid slutförsäljning meddelar vi detta snarast.
OBS! Vid högtider och perioder med hög orderingång (vanligtvis dec och maj/juni) och under semestertider kan andra leveranstider gälla, och då anges detta både här på villkorssidan och på våra sociala medier.
Personuppgifter GDPR Vi på Familjesmycken respekterar din integritet och skyddar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddslagen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018 och ersatte den tidigare personuppgiftslagen. Därför kan du alltid vara säker på att vi samlar in, hanterar och lagrar dina personuppgifter med största möjliga säkerhet och i enlighet med gällande lagstiftning. Ingen obehörig har tillgång till våra register. Vi lagrar dina personuppgifter för att kunna erbjuda så bra kundservice som möjligt. Det betyder att vi lånar er adress och e-post för att kunna skicka era beställda smycken samt kunna kontakta er vid frågor och för att skicka leveransbesked och senare även ett uppföljningsmail så att du ska kunna utvärdera dina smycken. Eftersom vi gör kundspecifika smycken med personlig gravyr och har många återkommande kunder är det viktigt för oss att hitta information om tidigare smycken som beställts för att kunna se vilka storlekar och vilken typ av gravyr ni valt för att kunna hjälpa till vid nybeställningar. Även i fall av reklamationer behöver vi kunna hitta information om gamla beställningar. Vi lagrar också mejladresser till er som godkänt att ta emot vårt nyhetsbrev, och det kommer vid varje utskick att gå att avregistrera sig från nyhetsbrevet. Vill du avregistrera dig nu, så kan du göra det här. Du kan när som helst kontakta oss, med frågor eller om du inte längre vill finnas med i vårt register, på info@familjesmycken.se eller på telefon 08-55110871. Priser Alla priser är styckpriser och anges i SEK inklusive moms om inget annat framgår. Du kan även välja att priser visas i annan valuta, EUR och USD. Detta val gör du i menyn till vänster. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. Vi reserverar oss från uppenbara prisfelmärkningar.
Kunder från Norge och andra länder utanför EU För kunder utanför EU dras den svenska momsen av när du väljer Norge (eller annat icke- EU-land) i kassan. När du valt Norge i kassan så kommer även alla priser i webbutiken att visas momsfritt. Respektive lands moms (skatt) och ev. importavgift tillkommer vid leverans. På förstasidan (under vänstermenyn) finns möjlighet att ändra valutan i webbutiken från SEK till EUR eller USD. Betalning kan ske med VISA, MasterCard, Paypal eller med internationell bankinbetalning. Leveranstiden för ordrar som ska till utlandet är samma som inrikesbeställningarna, men sedan tillkommer tid för postgången (och eventuell tullhantering) inom respektive land.
Betalning Kan ske på följande sätt: Kortbetalning med VISA och MasterCard. Vi på familjesmycken.se har valt att använda oss av den senaste tekniken för säkerhet över Internet. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 72 timmar från att du lagt din beställning. Bankgirobetalning Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgiro 355-3112. Vid betalning anger du det ordernummer du fått i din bekräftelse (via mail). Räkna med några extra dagars leveranstid om du väljer förskottsbetalning, pga att det kan ta upp till tre dagar från betaldatum till att betalning mottagits. Om du vill skynda på din betalning så kan du maila ditt insättningskvitto till info@familjesmycken.se. Då registrerar vi ditt köp direkt. Om vi inte sett en inbetalning på vårt bankgiro inom 7 dagar raderar vi ordern. Men innan vi raderar skickar vi ett mail och frågar om du eventuellt glömt din betalning och fortfarande vill ha kvar din order. Swish Du som är ansluten till swish har möjlighet att betala med swish till vårt företags-swishnr. 123 199 33 44 (för Tivoli design & Familjesmycken) och då anger du ditt ordernummer som referens i meddelandet. Faktura - Klarna Läs mer hos www.klarna.com Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.
Läs mer om Klarnas villkor här: Allmänna villkor Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation Villkor för att handla med Klarna - Du måste vara över 18 år - Du får inte ha några betalningsanmärkningar - Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna - Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på, särskilda villkor kan vara tillämpade. Nöjd-kundgaranti Är du inte nöjd med kvalitén på ditt familjesmycke? Kontakta oss omedelbart så löser vi det. Vi har nöjd-kundgaranti! Returer Vi har returrätt inom 14 dagar på smycken utan gravyr, pärlor, ograverade berlocker, kedjor etc. Dock ej kedjor utöver ordinarie sortiment som specialbeställts till dig. Maila oss på info@familjesmycken.se och ange skälet för returen. Returer skickas till: Tivoli design, Svandammsvägen 9, 12632 Hägersten. Packa smycket väl och märk gärna kuvertet med ditt ordernummer så vi kan koppla det till rätt ärende när det kommer in, eller skriv en lapp med dina kontaktuppgifter och namnet på den som gjorde beställningen. Du står för kostnaden av returfrakten. Om du returnerar en vara för att byta mot annan (t.ex en kedja som du vill byta mot annan längd) så betalar du för returfrakt och eventuell mellanskillnad.
Kostnad för retur Om smycket du returnerar är betalat med Klarna, Svea eller PayPal så tar vi ut en avgift på 10% av smyckets värde, dock max 500kr. Detta för att täcka våra kostnader mot Klarna, Svea och PayPal. Avgiften dras av från returnerad summa. Betalade du smycket du returnerar med Swish eller Bankgiro tar vi endast ut 30kr i returavgift för hanteringen, avgiften dras från pengarna som returneras till angivet bankkonto. Vi kan tyvärr inte ta emot returer på personligt graverade smycken eftersom de är personifierade och kan därför inte säljas vidare. Reklamation Om det är fel på ditt beställda smycke (felgraverat, trasigt, kvalitetsfel) så ska du reklamera det direkt genom att skicka ett mail till info@familjesmycken.se med rubriken Reklamation där du förklarar vad som är fel och bifoga ett foto för att förtydliga vad du menar. Vid godkänd reklamation skickar vi ett fraktfritt returkuvert till dig alternativt en returfraktsedel till dig via mail. När din reklamation inkommit kontrollerar vi smycket (det ska självklart vara i oanvänt skick) och om reklamationen är godkänd återbetalar vi pengar till det kort som användes vid köpet, kediterar fakturan eller betalar in pengarna till ditt bankkonto. Beroende på vilken betalmetod du valt.
Ej godkänd reklamation En reklamation som beror på att du missuppfattat vad du egentligen köpt, när det gäller storlek och liknande (på graverade smycken), där det inte är något fel på smycket - det är ingen godkänd reklamation. Läs produkttexterna ordentligt och försäkra dig om att du förstått storleken, be oss om förtydligande bilder om det saknas på produktsidan, så fixar vi det. Gör inga förhastade köp. Om du ändå har råkat "köpa fel smycke" kontakta oss på mail, så ska vi se hur/om vi kan hjälpa dig. Du kan tyvärr inte få pengarna tillbaka eftersom vi handtillverkat och graverat smycket just till dig. |