Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Fri frakt

Fri frakt (inrikes) med Post Nord till brevlåda på alla beställningar med ordervärde 500kr.
Spårbar frakt med Budbee eller Post Nord kostar 95kr (fraktfritt vid ordervärde 4000kr) 
Beställer du till utlandet så är fraktkostnaden 190 kr.

Leveranstid: Standardleverans ca 2 veckor
(gäller ej högtider och semesterperioder)

Vi har en leveranstid för din beställning på ca 2 veckor (men det kan också gå på några dagar, det beror på vad du beställer). I denna leveranstid ingår själva tillverkningen av ditt smycke, allt görs efter beställning.
Har du frågor angående din leverans så går det bra att maila oss på info@familjesmycken.se eller kontakta oss på Facebook eller Instagram. Önskar du prata med oss så når du oss på telefon: 08-55110871 Säkrast nås vi på vardagar mellan kl 9.30-15.30.
Helger har vi stängt.

Vi är kända för att vara snabba och kunna tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan om du önskar snabbleverans eller om du har ett viktigt datum att passa! Ring 08-55110871 eller maila oss info@familjesmycken.se eller kotakta oss på sociala medier om du vill få säkert besked om vi hinner med en snabborder! Det går också bra att fråga via facebook eller Instagram.

Leveranstid utland: ca 2 veckor
Tillverkningstid/leveranstid för ordrar som ska till utlandet är 1-2veckor+ tid för postgång till respektive land. 

Nöjd kund garanti

Vi har nöjd kundgaranti! När du handlar från Familjesmycken kan du lita på att du får ett välgjort smycke av hög kvalitet. Vi garanterar egen design och tillverkning av alla våra smycken. Är du trots detta missnöjd så ska du inte tveka att höra av dig! Kontakta oss på 08-55110871 så åtgärdar vi det åt dig. 

Bilder i sociala medier

Vi älskar att visa upp de fina smycken, som blir till här i vår verkstad, i våra sociala medier! Bilderna där bildar ett fotogalleri som ger en bredare bild av vårt sortiment och är inspirerande att titta på. Vi hoppas att du också tycker att det är trevligt!
Om du INTE vill att ditt smycke ska visas - var snäll och meddela oss på info@familjesmycken.se så ska vi undvika det (går bra att skriva i meddelanderutan i beställningen också). Om du bara vill att vi hemlighåller det fram till ett visst datum - skriv det - så tar vi hänsyn till det.


Villkor - det finstilta

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Familjesmycken.se när du handlar över nätet:

Leveranstiden
Vi normalt har en tillverkningstid på ca 2 veckor, sedan tillkommer postgång. Men leveranstiderna brukar bli längre vid högtider och på semestertider så se aktuell leveranstid ovan! Alla våra smycken är beställningsvaror - dvs. inget ligger färdigt utan de är specialgjorda för hand för dig och därför tar det lite tid att tillverka ditt smycke. Men vi är kända för att vara snabba och kunna tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan om du önskar snabbleverans, eller ring eller maila oss. Vi har dock några produkter som har längre leveranstid, detta står tydligt under dessa produkter.

Gäller dock med reservation för slutförsäljning (av t ex kedjor). Vid slutförsäljning meddelar vi detta snarast.
Vid högtider kan andra leveranstider gälla, och då anges detta på vår förstasida.

Personuppgifter GDPR 

Vi på Familjesmycken respekterar din integritet och skyddar dina personuppgifter i enlighet med den nya dataskyddslagen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018 och ersatte den tidigare personuppgiftslagen. Därför kan du alltid vara säker på att vi samlar in, hanterar och lagrar dina personuppgifter med största möjliga säkerhet och i enlighet med gällande lagstiftning. Ingen obehörig har tillgång till våra register.

Vi lagrar dina personuppgifter för att kunna erbjuda så bra kundservice som möjligt!

Det betyder att vi lånar er adress och e-post för att kunna skicka era beställda smycken samt kunna kontakta er vid frågor och för att skicka leveransbesked och senare även uppföljningsmail så att du ska kunna utvärdera dina smycken. Eftersom vi gör kundspecifika smycken med personlig gravyr och har många återkommande kunder är det viktigt för oss att hitta information om tidigare smycken som beställts för att kunna se vilka storlekar och vilken typ av gravyr ni valt för att kunna hjälpa till vid nybeställningar. Även i fall av reklamationer behöver vi kunna hitta information om gamla beställningar.

Vi lagrar också mejladresser till er som godkänt att ta emot vårt nyhetsbrev, och det kommer vid varje utskick att gå att avregistrera sig från nyhetsbrevet. Vill du avregistrera dig nu, så kan du göra det här.

Du kan när som helst kontakta oss, med frågor eller om du inte längre vill finnas med i vårt register, på info@familjesmycken.se eller på telefon 08-55110871

 Priser
Alla priser är styckpriser och anges i SEK inklusive moms om inget annat framgår. Du kan även välja att priser visas i annan valuta, EUR och USD. Detta val gör du i menyn till vänster.
Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. Vi reserverar oss från uppenbara prisfelmärkningar.

Kunder från Norge och andra länder utanför EU
För kunder utanför EU dras den svenska momsen av när du väljer Norge (eller annat icke- EU-land) i kassan. När du valt Norge i kassan så kommer även alla priser i webbutiken att visas momsfritt. Respektive lands moms (skatt) och ev. importavgift tillkommer vid leverans. På förstasidan (under vänstermenyn) finns möjlighet att ändra valutan i webbutiken från SEK till EUR eller USD. Betalning kan ske med VISA, MasterCard, Paypal eller med internationell bankinbetalning. Leveranstiden för ordrar som ska till utlandet är samma som inrikesbeställningarna, men sedan tillkommer tid för postgången (och eventuell tullhantering) inom respektive land.

Betalning
Kan ske på följande sätt:
Kortbetalning med VISA och MasterCard.
Vi på familjesmycken.se har valt att använda oss av den senaste tekniken för säkerhet över Internet. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 72 timmar från att du lagt din beställning.

Bankgirobetalning 
Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgiro 355-3112. Vid betalning anger du det ordernummer du fått i din bekräftelse (via mail). Räkna med några extra dagars leveranstid om du väljer förskottsbetalning, pga att det kan ta upp till tre dagar från betaldatum till att betalning mottagits. Om du vill skynda på din betalning så kan du maila ditt insättningskvitto till info@familjesmycken.se. Då registrerar vi ditt köp direkt.
Om vi inte sett en inbetalning på vårt bankgiro inom 7 dagar raderar vi ordern.

Swish
Du som är ansluten till swish har möjlighet att betala med swish till vårt företags-swishnr. 123 199 33 44 och då anger du ditt ordernummer som meddelande. 

Faktura - Klarna
Läs mer hos www.klarna.com

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Villkor för Klarna
- Du måste vara över 18 år
- Du får inte ha några betalningsanmärkningar
- Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna
- Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på, särskilda villkor kan vara tillämpade

Nöjd-kundgaranti
Är du inte nöjd med kvalitén på ditt familjesmycke? Kontakta oss omedelbart så löser vi det.
Vi har nöjd-kundgaranti!

Returer
Vi har returrätt inom 14 dagar på smycken utan gravyr (pärlor, ograverade silverberlocker, kedjor etc) maila oss på info@familjesmycken.se och ange skälet för returen. Vi kan tyvärr inte ta emot returer på personligt graverade smycken eftersom de är personifierade och kan därför inte säljas vidare.
Vi tillverkar smycken för hand efter beställning, och därför tar vi ut en avgift på 5% av ordervärdet för returer där det inte är något fel på smycket. Det betyder att du får tillbaka 95% av summan du betalat. Dessutom står du själv för kostnaden för returfrakt vilket varierar mellan 12kr-88kr beroende på leveransmetod som bestäms i samråd över mail. Vi skickar sedan en returfraktsedel/Qr-kod till dig via mail. När din retur inkommit kontrollerar vi det (smycket ska självklart vara i oanvänt skick) och om returen är godkänd återbetalar vi pengar till det kort som användes vid köpet, kediterar fakturan eller betalar in pengarna till ditt bankkonto. Beroende på vilken betalmetod du valt. 
Om du returnerar en vara för att byta mot annan (t.ex en kedja som du vill byta mot annan längd) så kostar det inget mer än själva returfrakten.

Reklamation
Om det är fel på ditt beställda smycke så ska du reklamera det genom att skicka ett mail till info@familjesmycken.se med rubriken Reklamation där du förklarar vad som är fel och bifoga gärna foto för att förtydliga vad du menar. Vid godkänd reklamation skickar vi ett returkuvert till dig. 

 

 



Smycken
Information
Få hjälp