Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Fri frakt

Fri frakt inom Sverige vid köp över 500kr. Fraktkostnad för ordervärde upp till 500kr är 20kr. Dina smycken levereras med brev till dig i samarbete med Post Nord. Beställer du utanför Sverige så är fraktkostnaden 140 kr.

Leveranstid: 3-6 vardagar 

Vi har en leveranstid/tillverkningstid på upp till 6 vardagar + postgång! (Röda dagar räknas som helg.) Vid val av bankgirobetalning gäller leveranstiden från det datum betalningen inkommit, vilket kan ta några extra dagar. Har du frågor angående din leverans så går det bra att maila oss på info@familjesmycken.se eller kontakta oss på Facebook eller Instagram.
Önskar du prata med oss så når du oss på telefon: 08-55110871 (mån-tors ca. 8.30 - 17.00 fre ca 8.30-15.30).
Helger har vi stängt.

Vi är kända för att vara snabba och kunna tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan om du önskar snabbleverans eller om du har ett viktigt datum att passa! Ring 08-55110871 eller maila oss info@familjesmycken.se om du vill få säkert besked om vi hinner med en akutbeställning! Det går också bra att fråga via facebook eller Instagram.

Leveranstid utland: 3-6 vardagar 
Tillverkningstid/leveranstid för ordrar som ska till utlandet är upp till 6 dagar + tid för postgång till respektive land. 

Nöjd kund garanti

Vi har nöjd kundgaranti! När du handlar från Familjesmycken kan du lita på att du får ett välgjort smycke av hög kvalitet. Vi garanterar egen design och tillverkning av alla våra smycken. Är du trots detta missnöjd så ska du inte tveka att höra av dig! Kontakta oss på 08-55110871 så åtgärdar vi det åt dig. 

Bilder i sociala medier

Vi älskar att visa upp de fina smycken, som blir till här i vår verkstad, i våra sociala medier! Bilderna där bildar ett fotogalleri som ger en bredare bild av vårt sortiment och är inspirerande att titta på. Vi hoppas att du också tycker att det är trevligt!
Om du INTE vill att ditt smycke ska visas - var snäll och meddela oss på info@familjesmycken.se så ska vi undvika det (går bra att skriva i meddelanderutan i beställningen också). Om du bara vill att vi hemlighåller det fram till ett visst datum - skriv det - så tar vi hänsyn till det.


Villkor - det finstilta

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Familjesmycken.se när du handlar över Internet:

Leveranstiden
Vi har en leveranstid på upp till 5 vardagar. Alla våra smycken är beställningsvaror - dvs. inget ligger färdigt utan de är specialgjorda för hand och unika för dig. Men vi är kända för att vara snabba och tillmötesgå dig som är ute i sista sekunden. Skriv i meddelanderutan om du önskar snabbleverans, ring eller maila oss. Vi har dock några produkter som har längre leveranstid, detta står tydligt under dessa produkter.

Gäller dock med reservation för slutförsäljning (av t ex kedjor). Vid slutförsäljning meddelar vi detta snarast.
Vid högtider kan andra leveranstider gälla, och då anges detta på vår förstasida.

Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Ingen obehörig har tillgång till våra register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.

Priser
Alla priser är styckpriser och anges i SEK inklusive moms om inget annat framgår. Du kan även välja att priser visas i annan valuta, EURO, NOK och USD. Detta val gör du i menyn till vänster.
Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. Vi reserverar oss från uppenbara prisfelmärkningar.

Kunder från Norge och andra länder utanför EU
För kunder utanför EU dras den svenska momsen av automatiskt när du avslutar ditt köp. Respektive lands moms (skatt) och ev. importavgift tillkommer vid leverans. På förstasidan (under vänstermenyn) finns möjlighet att ändra valutan i webbutiken från SEK till NOK, EUR eller USD. Betalning kan ske med VISA, MasterCard, Paypal. Leveranstiden för ordrar som ska till utlandet är 5 dagar, men sedan tillkommer tid för postgången (och eventuell tullhantering) inom respektive land.

Betalning
Kan ske på följande sätt:
Kortbetalning med VISA och MasterCard.
Vi på familjesmycken.se har valt att använda oss av den senaste tekniken för säkerhet över Internet. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 72 timmar från att du lagt din beställning.

Bankgirobetalning 
Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgiro 355-3112. Vid betalning anger du det ordernummer du fått i din bekräftelse (via mail). Räkna med några extra dagars leveranstid om du väljer förskottsbetalning, pga att det kan ta upp till tre dagar från betaldatum till det att betalning mottagits. Om du vill skynda på din betalning så kan du maila ditt insättningskvitto till info@familjesmycken.se. Då registrerar vi ditt köp direkt.
Om vi inte sett en inbetalning på vårt bankgiro inom 7 dagar raderar vi ordern.

Faktura - Klarna
Läs mer hos www.klarna.com

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Villkor för Klarna

- Du måste vara över 18 år

- Du får inte ha några betalningsanmärkningar

- Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna

- Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på, särskilda villkor kan vara tillämpade

Returer
Om du mot all förmodan inte är nöjd med ditt smycke från oss, så kommer vi självklart att lösa det åt dig. Vi har nöjd kund garanti!

Vi har returrätt inom 14 dagar på våra smycken utan gravyr (berlocker, kedjor etc) maila oss, info@familjesmycken.se , samt returnera ditt köp. När din retur har inkommit ser vi över det (smycket ska självklart vara oanvänt) och vi återbetalar pengar till det kort som användes vid köpet, alternativt annulerar fakturan eller betalar in pengarna till ditt bankkonto.

Är du inte nöjd med kvalitén på ditt namnsmycke kontaktar du oss omedelbart så åtgärdar vi det åt dig.

 

 



Smycken
Information
Få hjälp